Syndrom získaného selhání bílé techniky.

Civilisační choroby.

===

Instalatér se na mne smutně zadíval a já pochopil, že umyvadlo budu muset nechat utratit – ta boule, která se na něm během posledního půl roku udělala, je zhoubná, vyplněná nepochybně odumřelou tkání. Moje umyvadlo trpí, nedá se nic dělat. U fraktury kameninového hrnce na kysané zelí mi moderní drátenictví bylo schopné pomoci, ale, jak se instalatér vyjádřil, umyvadla, to je něco úplně jiného.
Byl ohleduplný, vzal si jen peníze za cestu. Posadil jsem se v koupelně na vlhké bílé dlaždice a pln soucitu hleděl, jak porcelánem probíhají jemné horečnaté záchvěvy. Vana nic nechápala, smaltovaný plech je od přírody [sic] tupý; a vlastně to tak bylo lepší – až koupím nové, prostě… … rozeštkal jsem se.
Naposledy jsem si do něj vyčistil zuby a vyrazil s krumpáčem ven, vykopat ve zmrzlé hlíně dostetečně prostorný a hlavně hluboký hrob – krajem táhly smečky zdivočelých, hladových hrnků, neštítících se ničeho, ničeho.
Tím samým krumpáčem jsem pak… … .

Zbyteček mýdla, řeklo by se, ale co když unikne do kanalizace, vyklíčí, vzbují. Krokodýli to prý umějí.

A vůbec: teplou nebo studenou? aneb: first world problems… Rusko nicméně zvoní vždycky dvakrát a generál Pavel se doufejme nezakecá.

Napsat komentář

