Perly z díla Jana Nerudy

Tré výpisků ze zákoutí skrytých, takto malostranských.

=====

„Jsem vlastně portrétista. Bývalo dost práce, celé židovské město jsem jednou měl – mnoho to arci neneslo, celý žid za dvacet zlatých – ale přišel Němec a odloudil mně je.“

===

Neštěstí při obědě. V polívce plovala nějaká muší rodina. Otce i matku jsem v roztržitosti spolk‘; pak tam ale plavalo ještě muší embryo a to už jsem nemoh!

===

„Tady ta čarodějnice se sem vetřela a pomlouvá mrtvé. Má jazyk jako meč!“
„Tedy ji bácni přes pochvu!“

 

Perly z díla Jana Nerudy, sv. I – Malostranské povídky
(nakl. L. Mazáč, Praha 1928)
(pravopis původní)

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem četl. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 responses to “Perly z díla Jana Nerudy

Napsat komentář

