Schizoilluse metaparanoie

aneb traktáty o pozorování (s nesouvisející slabikotvornou vsuvkou)

===

Hinter jedem Fenster, jeder Auslagencheibe, jeder Gardine, jedem Blumentopf blicken dir ein paar Augen nach, und wenn du hundertmal selig meinst, unbeobachtet und allein durch die Straßen zu streifen, überall sind unberufene Zeugen zur Stelle, ein tausendmaschiges, täglich erneuertes Netz von Neugier umspannt unsere ganze Existenz.
(Stefan Zweig – Unvermutete Bekanntschaft mit einem Handwerk, in Die unsichtbare Sammlung, Verlag Phillip Reclam jun. Leipzig 1964, str. 75)

V metru se ozve: „Zkouška staničního rozhlasu – jedna – “ a ticho.
Dodnes nevím, jestli zkouška proběhla úspěšně.

smrt – smrlt – slmtr – smlrt – srmlt – smrlrlt – slmrlrlt – atd. ad lib.

Večer nastavím budík, mám v plánu vstát časně. Ráno se probudím, sáhnu po budíku, a ono skoro deset, zaspal jsem. Pak mi dojde, že ještě spím, a že to, že jsem zaspal, se mi jenom zdá. Sáhnu tedy po budíku, a ono teprve po osmé. Pak si uvědomím, že se mi i tohle pořád jenom zdá. Nerozhodně ležím, na poslední chvíli zmařím další pokus ve snu sáhnout po budíku.
Pak budík konečně zazvoní.

Zanechat Odpověď

