Nástin klíčového textu byrokratického animismu

Katastronauti.

Chodba tonula v mlze, žlutavé lipové listí již několik dní nikdo nezametl. Pažit nástěnek se blyštěl krůpějemi špendlíkových hlaviček, vlhčicí polštářky něžně chrupkaly pod bosými chodidly, do nichž taky krapet záblo. Zaklepal jsem na nejbližší dveře a přiložil ucho ke zpola zhojené povrchové puklině, snad zajizvený úder blesku. Slyšel jsem zurčení tekoucí vody a vzdálené přívětivé hlasy, někdo přelaďoval stanice; ruka se mi smekla po orosené klice – zamčeno. Usedl jsem na padlý kmen masivního popelníku, vyrůstal z něj trs slizeček porcelánových, někdo v nich típnul vycpaného špačka, snad do nich i namočil; peň na vzdálenějším konci vězel ve vazké tůňce klovatiny, z níž se čas odčasu s úlevným ‚pop‘ vymanila bublinka chodbahenního plynu. Nepochyboval jsem, že mimo úřední hodiny by slabě světélkovala. Přiběhl radiátor, odvzdušnil se u kapradě, zaštěkal, lísal se; odehnal jsem ho – mívají sponky. Tu bez varování mne rozrazil prudký poryv větru, hnal kolem cáry mlhy a celá hejna bezmocně se třepotajících kolků, mlhou zvlhlých a lepkavých, pak ozvěna ohlušující rány kdesi v hloubi budovy a zase klid. Dveře naproti se na škvíru pootevřely, zahlédl jsem kovově lesklé složené očko. Zmerčilo mě; dveře se zvolna, beze spěchu, zase zavřely. Okenní parapet na konci chodby se protáhl a slastně zaskřípal. Rozhodl jsem se, že zde dnes přenocuji.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co mne napadlo. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 responses to “Nástin klíčového textu byrokratického animismu

Napsat komentář

