Kdo si počká

Dvě oblíbené symfonie
Do oceánu YouTube nedávno konečně přitekly – kanálem jakéhos požehnaného osvícence! – dvě moje zamilované symfonie – Kabeláčova č. 4. „Camerata“ (koho zaujme, nechať si dohledá i jeho Pátou („Dramatica“) a asi nejslavnější Osmou („Antifony“) a Sommerova Vokální, o které jsem se před dávnými časy i rozepsal (vč. textů 1. a 3. věty; a opravdu před dávnými časy, od té doby uplynulo mnoho Xenakisů a Griseyů, takže „nelítostný soudobý“ zvuk berte s rezervou… Kabeláč by pak neměl zděsit opravdu nikoho!).
Tedy neváhejte:

I. Grave

2. Presto

3. Lento

4. Allegro

===
1. V noci (Kafka)

2. Sen (Dostojevský)

3. Přijde smrt a bude mít tvé oči (Pavese)

(pozn. – Vokální symfonie v téhle nahrávce se mi moc nezamlouvá, Munzar jako recitátor (2. věta) je ve srovnání s Brouskem a Třískou, které jsem v té roli slyšel (LP a živá provedení), druhá až třetí liga, orchestr se mi zdá podivně zaražený a nepřesný; a upřímně řečeno mi i Beňačková přijde trochu křehká – ale nejsem si jistý, zda jsem schopný dostatečného odstupu, protože mám výrazné sklony ke kanonizaci poprvé slyšených provedení, takže si to nenechte zošklivit…)

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem slyšel. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

One response to “Kdo si počká

Napsat komentář

