Cvičené opice v promítacím poloautomatu Aero

aneb Kurvíme Kubricka
Dneska v Aeru při promítání Kubrickova Osvícení, které celé proběhlo se špatným poměrem stran (stlačený obraz; zrovna u Kubricka, kurvadrát) vyšlo najevo, že to, co si říká (art)kino, je ve skutečnosti ubohý promítací poloautomat, kde cvičená opice na pozici promítače není schopná ten špatný poměr stran změnit, protože prý promítačky (dá se tak těm daťákům vůbec říkat?) nastavuje jakási firma z Karlových Varů či kdesi cosi… no děkuju pěkně. Samosebou bez omluvy divákům, a jenom za 30 Kč, takže se nabízí „co byste za tu cenu chtěli“ (inu, já nic, a není mi líto peněz (zejména né třicetikoruny, která je nezabolí a mě nevytrhne – vstupné vracejí pouze před půlkou představení), ale času, těšení se a nálady (momentálně vinou zklamání na bodu mrazu) – takže za posunutý zvuk 25,-, beze zvuku za 15,-, bez obrazu za 10,- a bude všecko ok?
Možná to udělám „tržně“, jako už několikrát u různých prodejen a hospod (u jedné večerky dokonce stylem ‚už nikdy‘, to nikdy trvalo cca 6 let, večerka nakonec zanikla) – do konce roku prostě do Aera nevlezu. Společnost mu bude v karanténě dělat orchestr Berg, který si klatbu vysloužil zkurvením Ligetiho Symfonické básně pro 100 metronomů.
Pokud tedy nevychladnu rychleji, než se momentálně zdá.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem viděl. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 responses to “Cvičené opice v promítacím poloautomatu Aero

  1. a to mě nalákal corwex na údajnou "extrémní zuřivost". dyk je to čajíček. bojkot je jinak dobrý nápad, občas ho také u různých provozoven praktikuji; v aeru jsem za poslední dva roky byl minimálně a protože osvícení v zásadě pokládám za špatný film (vlastně obecně kubricka moc nežeru, jden dr. strangelove my kdysi udělal opravdovou radost), ještě tam teď párkrát zajdu, i když neohlášený předsun začátku projekce social network taky nenadchnul.

  2. Mod., pořád lepší než je tam vystřílet kalašnikovem :-]Gombo, tohle je spíš takové preventivní opatření, abych se při tom zdá se neprestižním letním třicetikorunovém kině zbytečně nenasral ještě víc; jinak mám z Aera samozřejmě i výborné zážitky…W., on to asi myslel relativně vůči mé jinak sluníčkové náladě – nebo zraje pro bulvár… Zjevně jsem se místo nad výkladem Coenů mohli před lety bavit o Kubrickovi, já ho naopak dost rád, obzvlášť Barry Lyndon a Eyes wide shut

Napsat komentář

