Z mé dílny XXXIII

Stručná zpráva o obsesivní produkci pilin, hoblin a třísek 3/III – dřevo a kov
Poslední ze série vánočně-novoročních produktů, prozměnu prsteny:

Prsten

O hlošinovém dřevu už tu také byla řeč; z jedné strany poněkud nudný prsten s mosaznou linkou (pásek má ze spodní strany připájené dva trny, kterými ve dřevě drží, ). Podle mne si hlošina vystačí i bez kontrastní běli, ale na fotce to asi tolik nevynikne.

prsten (hlošina, mosaz; 42x24x6 mm; 2009)

Prsten

Jak jsem tak byl v té výrobě prstenů, udělal jsem i dvě jednoduchá kvádrová těla z ořechu (Báro, to je ten od Tebe!), načež jsem zjistil, že nevím, co s nimi – výtvarný nápad se nějak nechtěl dostavit. Tři dny jsem kolem toho těla prstenu chodil, až si inspirace dala říct: uřezat pět kousků 4mm mosazné tyčky, připájet nožičky (1,2mm Ms drát; – válečky jsem navrtal zhruba do poloviny, horní okraj díry mírně rozšířil kvůli zatečení pájky, připájel a po vychladnutí zpevnil nožku kroucením – po pájení je mosaz měkká, takže by se nožka snadno ohnula; kroucením opět ztvrdne – a vyleštil), a vsadil je do těla prstenu. O zbytek se postaral lněný olej… akorát jsem si nepěkně naběhl, protože jsem v zatmění smyslů přetřel olejem i korunku, na které olej zcela nedekorativně zaschnul, takže jsem musel kovové části vytrhat, vyžíhat a znovu osmirkovat a vyleštit.

prsten (ořech, mosaz; 57x23x10 mm; 2010)

Příspěvek byl publikován v rubrice Z mé dílny. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 responses to “Z mé dílny XXXIII

Zanechat Odpověď

