Z mé dílny XXIV

Z kokosu na kokos.
Jsem znám tristními dodacími lhůtami, nicméně čas od času se nějaký ten dluh povede umazat… To bylo tak: kdysi dávno mi asTMA nasadila brouka do lbi, upozornivši mne na tyto stránky. Oko nezůstalo suché (troufám obzvláště Wu-wejové zapleší!), pro mne ovšem nastalo dumání a přemítání, doprovozené zpravidla materiálovým zklamáním – najít v té mé hromadě všelijakého dřeva nepopraskaný kus aspoň takovách rozměrů, abych z něj vyrobil nějakou poctivou 3D sponu, je skoro nemožné… a když jsem i něco našel, nebyl jsem spokojený s tvarovými dispozicemi nebo s texturou…
Nakonec to dopadlo úplně jinak – vlastně nedřevěně, protože kokosově. Válel se mi už dlouho po nějakých pokusech pěkně symetrický kus kokosáku, a jak jsem tak na něj koukal… nápad byl tu. A došlo i na provedení: vyříznout*), ořiznout, pilovat**), šmirglovat, šmirglovat, šmirglovat, šmirglovat, šmirglovat pod vodou, vyleštit, napustit.
Jehlice byla celkem po ruce – z jakéhosi nepovedence jsem měl nachystanou mírně křivolakou ‚tyčku‘ z krušinového dřeva, která mi měkkou žlutí k lesklé a syté hnědi lněným olejem napuštěného a vyleštěného kokosu pěkně sedla a vyžadovala jen menší úpravy…
Výsledek je tu:

spona do vlasů (kokos, krušina; cca 80x60x30 mm, 90 mm; 2008)

Je velká pravděpodobnost, že se časem dočkáte fotodokumentace připevnění objektu na bloggerku-původkyni celého tvůrčího procesu, neboť jsem jí jeho výsledek samozřejmě věnoval. T.č. tomu brání zejména délka její kadeře, i na tom se ovšem pracuje.***)

*) Hádejte, kam se poděl vyříznutý vnitřek… nápověda zde
**) co se stejnorodosti povrchu a tloušťky stěn týká – skořápky kokosu jsou plné všelijakých pórů, vrásek, cév a různě tvrdých a silných vrstev, takže docílit naprosto dokonalé jednolitosti (hlavně na vnitřní straně je to peklo) nelze… výsledek působí výtvarně, ovšem poněkud rukodělně…
***) Funkčnost výrobku zaručena (testováno na waidersech), doživotní záruka…

Příspěvek byl publikován v rubrice Z mé dílny. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 responses to “Z mé dílny XXIV

Napsat komentář

