Představte si představte si představte si

co jsem měl dnes co jsem měl dnes co jsem měl dnes
… k obědu kus bůčku, že by z něj člověk vymačkal půlhrnek sádla, nebo možná čtvrthrst, a k večeři nejspíš zmrzlinový pohár, a možná i něco vína, jak se poslední dobou stává zvykem… asi do kina, nebo možná ne, podle toho, jak moc bude potřeba přerazit pocit, že jsem za blbce, když jsem prozměnu jednou někoho neupozornil na jeho ‚povinnosti‘ (dělám to jinak často a připadám si při tom taky jako blbec… ostatně jeden z povahových rysů, který se tak nějak dědí, (ne to připadání, to dělání) a který bych si nejraděj‘ rezavou břitvou vyřízl z hlavy; ostatně rozpoznat v sobě kopie rodičů je legitimní důvod k bolestivé sebevraždě… jak se všechen ten povahový hnus (ani to nemyslím nějak konkrétně, hnus a své rodiče) táhne z generace na generaci, jak smrad v lednici – vyndáte potraviny, umyjete ji, nandáte potraviny – a ona od nich zase načichne… Achilles jedním krokem předežene želvu, Achilles vyhodí ledničku…) a teď mi to nejspíš způsobí nepohodlí (v lepším případě)… ale stanou se horší věci… … Ospalost… mysl občas zavadí o ten zvláštní pocit, nedávno dvakrát, ve městě, že slyším hasiče, těsně na prahu vnímatelnosti… tušená kvarta… Nějak se mi chce zmoknout, a aby mi byla zima – takovým tím pohodlným způsobem, jako když se drží půst.

8 responses to “Představte si představte si představte si

  1. Corwexi, … naladili své mlhové rohy co možno nejhlouběji… pozdně podzimní, už skoro mrtvý les…mČ, neznal jsem, skvělý odkaz a kromobyčejně štěpná báseň!… škoda, že nejsem rapper

  2. Mohl bych přispět vlastním převodem v originálním rozměru a skoro i metru :-)Jakže, larkinovský panic (jehož mohu zasvětit)? Pak jistě oceníš (a nahrávku by mohl i Corwex) také http://martinamisweb.com…kina.htm – tedy, formátování nic moc a to RealAudio taky problematické, ale ke stažení je na http://www.wwnorton.com…0c_03.mp3 (eventuálně přístup jednoduchým Flash Playerem z http://wwnorton.com…/audio_20.htm ). Na YouTube to kupodivu dosud nikdo nedal, i když recitace Larkina a tohoto kousku obzvlášť tam je nečekaně rozšířená – hm, http://youtube.com…?v=qahT62n8tcA to sice nikde neříká, ale mému neškolenému uchu zní mluvčí stejně…

  3. I pochlub se (vyhraným) zápasem s anglickou pádností :-)Panic jsem tak nějak v poesii obecně, a k lecčemu svolný, leč hlavně pasivě – aktině poesii vlastně nevyhledávám, jen se jí příležitostně (při příležitostech, jako je tato) nechávám vystavit… za odkazy díky, zatím jsem viděl to na youtube a teda čekal jsem (a kdybych toho byl schopen, i bych sám volil) mnohem agresivnější přednes…

  4. Veřejně se tady (off topic, of course) kaju, že jsm měla vyřídit a ve spěchu nevyřídila mČ, že ho zcr pozdravuje! Takže mČ, čteš-li tyto řádky, prosím, vezmi na vědomí, že Tě zcr nechává srdečně pozdravovat. Zcr, čteš-li tyto řádky, věz, že jsem hlava dubová děravá, ale snažím se své chypi napravovat.Zcr, já vím, že jsi spíš na ty souměrnostě a tak, ale uznej, že 66396 má také mocné obsahové kouslo! (Nakonec jsem to říkala, ne, s tím hledáním číselných řad a tak, žejo…)

Napsat komentář

