No roztomilá věc!

Otestujte si hudební hluch a rytmickou dřevěnost!
Milým ok byl mi dohozen skvělý trojtest hudebních schopností:

  • relativního sluchu (porovnávání výšky dvou po sobě zahraných tónů – adaptive pitch test),
  • rytmického cítění (porovnání dvou po sobě zahraných rytmických frází – rhythm test) a
  • schopnosti vnímat tóny (porovnání dvou po sobě zahraných melodií – tonedeaf test)

Z logiky věci na se musím prozradit, jak jsem dopadl… u adoptive pitch testu napoprvé rychle a bez opakování ~6 Hz, napovíceré pozorněji, s opakováním a už zvyklý na barvu tónu i kousek pod 1.5 Hz; u rytmického testu jsem dopadl mírně nadprůměrně (~70 %), což vzhledem ke své dřevěnosti při reprodukci rytmů a vzhledem k drum-base testovacímu materiálu, na který fakt nejsem zvyklý, považuji za úspěch .-) No a, tentokráte v souladu s očekáváním, porovnávání melodií mi šlo pouze podprůměrně (~68 %) – skutečně při sledování hudebních témat mívám potíže (v důsledku toho jsem velmi špatně použitelný při rozborech skladeb a tedy se ani o žádné nepokouším)…
Těžko říct, jak je test opravován doplňkovými údaji (doba hudební výuky, rasa, věk, pohlaví) – u hudební výuky (musical training/lessons) jsem vyplňoval deset let, ačkoli kromě hudební výchovy na základce a na střední jsem nikdy žádné organizované výuce nebyl podroben… možná proto mi ta nasamoučená zobcovka vydržela doteď :-)

Jsem zvědav, jak hudebně schopné mám čtenáře… test je velmi krátký, tak směle do toho!

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem slyšel. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

21 responses to “No roztomilá věc!

  1. Asi před rokem mi to vyhodilo, že jsem nehodnotitelný, ale bez jakéhokoli zdůvodnění… Opakovat to raději nebudu, pak už by se mnou nikdo nechtěl hrát v kapele (ostatně, dík za Nemocnici, jako revanš/odměnu/pomstu očekávej ukázky několika nových podkladů).

  2. Já do Tebe Nemocnicí, Ty do mne blázincem… tak to má být :-)))A směle opakuj! Kromě jiných kvalifikací (sociálních a spaciálních) je přeci v MDA (Bakič) třeba zejména schopnosti produkovat hlasitě divné zvuky pokud možno nezávisle na ostatních!

  3. Tak adaptive za 4,2, a skoro bych i řekl, že to není věc pusté náhody (naopak mě někdy ve dvou třetinách ten zvuk začal rozčilovat tak, až se obávám, že jsem si následně pohoršil); až budu mít čas, odvážím se tedy i na ostatek (v soutěži o nejostudněji hluchého bloggera však zatím vedu:-)

  4. no tak diky! i pres 8 let hudebniho vzdelavani na nasi lidusce mi vyslo, ze jsem zcela prumerny. jen se ted nemuzu rozhodnout, jestli je mi vic lito toho vysledku, nebo casu, ktery mi trvalo to zjistit… :) zaujalo me, ze v urcovani vysky jsem byl mnohem uspesnejsi, kdyz druhy ton byl vyssi (i stupnice mi sly lip nahoru nez dolu :)

  5. Já si výsledek nikam nezapsal. Vyzkouším si to ještě jednou někdy během dne až to trochu zapomenu.Jinak ale myslím, že test nemusí být opravován doplňkovými údaji vůbec, píše se tam, že to anonymně odesílá data, takže to bude spíš průzkum, jestli má hudební výuka/pohlaví/věk … vliv na skóre v testu. Docela by mě zajímalo, co vyšlo. Jak moc je třeba cit pro rytmus korelovaný se schopností vnímat tóny?

  6. loar, třeba to byla donebevolající nespravedlnost!fflippere, hudební vzdělání není ztracený čas řekl bych nikdy…S tím směrem mám stejnou zkušenost, možná to bude dáno nějak fyziologicky.

  7. r1, možná je to opravdu jen pro statistické vyhodnocení.. snad mu opakováním testu nenaděláme nepokazíme soubor dat, ale nemá to ošetřeno, což by asi šlo, a test nejspíš opakuje každý druhý…

  8. Tož:relativní sluch: ~6,6 Hz.rytmické cítění: 84%srovnání melodií: 77,8 %.V druhém a třetím testu jsem lepší než ty, zato relativní sluch je bída.

  9. Možná je, ale stejně asi zůstáváš daleko lepším hudebníkem, jelikož já už nezahraju skoro nic. Takže bych to nepřeceňoval :)

  10. Tak já hlásím první pokus:3Hz, 84% a 77,8%. Daleko nejhorší mi přišel ten třetí a mám pocit, že ten první bych napodruhé asi taky dala líp :) dobrý tip!

  11. No šikovná! Ten melodický mi taky přišel nejnáročnější, i když na drum base jsem docela zíral :-) U všech tří bude dost záležet na aktuální psychické kondici… docela zajímavý by byl komplexnější pitch test s měnícími se základními tóny (ale to by se výsledek musel vyjadřovat asi spíš ve zlomcích tónu kvůli nelinearitě frekvence) a nebo dokonce s odchylkami od intervalů, ale to by asi bylo fakt těžké…Ono se nakonec ukáže, že tu tónohluché dřevo káže o muzice tlupě nadprůměrně hudebně zdatných čtenářů… :-)))

  12. Jo a ještě jedna drobnost, když zaškrtneš Female, tak ještě před zobrazením výsledků se to ptá na fázi menstruačního cyklu, právě s odůvodněním, že jde o výzkum :)

  13. Výborný odkaz :). Napodruhé s vícerým přehráním tónu 0,675 Hz, rytmický test 80%, melodie 83,3%. U těch melodií – jakmile byla delší, přestával jsem ji být schopen udržet v oběhu (viz. článek Lidská operační paměť).

  14. Wu, zkusil jsem si teď testy znovu a dostal se taky na 0.675 Hz (jednota bloggerská ;-), v rytmickém na 72 % a v melodickém kupodivu 78 %… Ty poslední dva testy jsou opravdu hodně drsné na paměť; melodie jsou určitě volené tak, aby se člověk moc nemohl chytat harmonie…No mám z vás všech radost – nemusím se bát, že by vám v těch mnou servírovaných skladbách něco unikalo… :-)

Zanechat Odpověď

