Bloggeři jdou do kina III

Lákání do Aera
Kdysi dávno (dávno předávno) jsem na ČT2 pozdě v noci narazil na jakýsi film, který upoutal mou pozornost, tedy upoutal – chvílemi jsem seděl s hubou pootevřenou a mumlal si něco o skvělých a přesných filmech. Až po velmi dlouhé době jsem se pokusil zjistit, co jsem to vlastně viděl (pamatoval jsem si jen pár obrazů – Marťané – malí, zavalití, ve stříbrných kombinézách, „parazitující“ na lidské krvi, totalitní společnost, kolaborující (s Marťany) hlavní postava – hlasatel). Nakonec se podařilo: byl to polský film Piotra Szulkina Wojna swiatów – nastepne stulecie (1981) – tedy Válka světů – příští století, jedna část velmi volné temné trilogie wellsovsko-orwellovsko-huxleyovského ražení (1981-1986…). Od té doby jsem si samozřejmě přál všecky tři filmy vidět, nebo alespoň ty dva zbývající. A konečně budu mít příležitost… (Válku světů jsem již stačil prošvihnout, dávali ji v Aeru 4.1., doufejme bude další promítání.)

Aero, pátek 25.1. ve 22.30O-bi, O-ba – Konec civilizace
Aero, sobota 26.1. ve 22.30Ga, ga – sláva hrdinům
Jako vábidlo přidávám, že v obou filmech hraje Jerzy Stuhr.

Opět tedy lákám do kina na filmy, které jsem neviděl. Přijďte.

Leden 2008 se díky Ty, který žiješ Roye Anderssona a výše zmíněným opera Piotra Szulkina stává třetím filmově požehnaným měsícem v řadě – po Listopadu s Tatim a prosincem s Buñuelem.
Jen houšť!

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem viděl. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 responses to “Bloggeři jdou do kina III

Zanechat Odpověď

