Často se zapomíná,

že Carmina Burana jsou SCÉNICKÁ kantáta… Naštěstí si čas od času někdo vzpomene – a pak to stojí za to.
Mimo jiné proto, že zdaleka ne všichni milovníci Orffova opus magnum tuší, o čem přesně že se to v jednotlivých částech zpívá…

Náhodou jsem na YouTube objevil části jakéhosi filmového zpracování, o němž jsem neměl nejmenší tušení… a je to zpracování doslova makabrózní. A tak to má být.

Nejprve tedy texty. Snadno jsem našel anglickou a německou verzi, s českou je to horší – je neúplná a možná s chybami (viz např. evidentně nesprávný překlad Were diu werlt alle min); pokud nějaký kloudnější překlad najdete, dejte mi prosím vědět, odkaz opravím.

No a nyní… patnáct částí (ze čtyřiadvaceti) zde (YouTube). Těžko vybrat vhodný start, zkuste třeba Circa mea pectora nebo Olim lacus colueram :-]

Přeji příjemnou zábavu.

PS.: Asi jsem se nezmiňoval, že Carmina burana (a Rapsodie v modrém!) stojí na samém počátku mé náklonosti k vážné hudbě; teď je k tomu tedy vhodná chvíle.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem viděl. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 responses to “Často se zapomíná,

  1. aneb skoro jako by se často zapomínalo, že jsou to Zpěvy… váhal jsem, váhal; ovšem vyhledáme-li „Carmina burana je“ a „Carmina burana jsou“, dostaneme zarážející nepoměr ~1270:9…

  2. Mně tuto skladbu jménem představil až film Excalibur. Dodnes mám spojen ústřední motiv s Artušem, když se napije z Grálu a země znovu rozkvétá… a s láskou.P. S. (pro silné povahy): než jsem si pořídil lepší nahrávku, měl jsem Orffa na německém CD, které nebylo špatné zvukově, ale mělo vytištěno NA BOOKLETU – ne tedy jako nálepku na přední straně CD: „Znáte z TV reklamy na Old Spice“.

Zanechat Odpověď

