Informatický II

Vděčný terč, tihle informatici…
alfanumerický - v OK

Příspěvek byl publikován v rubrice Kreslení vtipové. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

17 responses to “Informatický II

  1. Bohužel v mnoha komentářích nadpisy byly, takže jsem je tam poněkud neelegantně zachoval (podívej se kdyžtak k nějakému staršímu článku – vypadá to moc hrozně?). Až odteď už žádný nadpis přidat nejde ;) Jinak mě k tomu ponoukl článek na dejv.bloguje – v jehož dalším příspěvku na podobné téma figuruji dokonce jako exemplum :)))

  2. Ne, vypadá to přijatelně. Na dejv.bloguje se podívám; ohledně nadpisů komentářů před pár lety proběhla vlna polemik (jak už to v českém internetu bývá, pokaždé všichni píšou o tomtéž, momentálně o Opeře). Osobně si myslím, že komentáře jsou tak krátké, že vymýšlet subject, ve kterém bys neřekl totéž, je zbytečná námaha.

  3. dejv.bloguje.cz/587468-tunime-komentare-na-blogu et al? Bohajeho, to jsou zase bláboly, inu jako od bloggera a „productového managora“ navrch.Mně se moc nelíbí ani nová podoba čistě bez nadpisů – v téhle šabloně, a asi šablonách Bloguje obecně, tučné písmo sloužívalo pro nadpisy; a na emdashe coby uvozovadla taky nejsem zvyklý.A vtip jsem nějak nepochopil, to i ty danielsoftovy jsou lepší. Já chci zpátky plaintextové posty, v nejhorším i fotky šperků nebo hudbu! :-) (I když onehdá mi nějaká ta symfonie prostě nehrála.)

  4. Souhlasím; vhodné jsou snad jen pro oslovení a nebo pro nějaký vtípek, ale takhle to bude určitě přehlednější… A e-mail je ještě přebytečnější…A zájmu o Operu jsem si všiml ;)Mimochodem, Ty bys to mohl vědět/umět – pohrával jsem si s myšlenkou, že by nebylo špatné, kdyby v „hlavičce“ komentáře byla ta dlouhá pomlčka, pak jméno, pak WWW a následoval by proměnlivý počet teček a datum/čas vložení zarovnané doprava. Je to v rámci „mé“ šablony nějak dosažitelné? Už jsem se na to kdysi ptal, ale bylo mi řečeno, že to není úplně triviální, takže jsem od toho upustil… ale víc hlav víc ví :)

  5. zcr: to jako že těch teček by bylo tolik, aby to vyplnilo prostor mezi www a doprava zarovnaným datumem? Tak to neumím, ani v rámci svojí šablony… ale problém je to zajímavý, promyslím to. Mimochodem šablony na bloguje.cz jsou php?

  6. mČ, to by mne mrzelo… snažil jsem se to hlavně zpřehlednit, někdy se v tom zmatku nedalo skoro vyznat, hlavně když někdo (samotnému se mi to povedlo mnohokrát) v rámci komentáře entroval. A emdash jsem zvolil proto, že mi přišel nejvýraznější… dělám co umím a umím toho málo. Vtip byl míněn jako narážka na podmínky při volbě hesel…No a co se týče příspěvků – kdyby tu teď nebyly alespoň ty vtípky, nebylo by tu nic. Prostě mám non-plaintextovou fázi, nic převratného jsem za poslední tři měsíce nevyrobil a na hudbu nemám příliš náladu. Snad časem.Ostatně – já bych u Tebe zase uvítal víc než dva články měsíčně ;-)

  7. Kdybys tu hlavičku upravil nějak takhle:<div style=“float:left; height: 1em“>— zcr (WWW)</div><div style=“float:right; height: 1em“>13.09.2007, 11:02:43 †</div><div style=“overflow: hidden; height: 1em“>. . co nejvíc teček (s mezerami) . . </div><p style=“clear:both“>článek</p>Tak by to asi fungovalo. Teda až na obskurní Operu, která tečky oddělené mezerami považuje za jedno slovo (tam není vidět nic). Styly by mohly (měly) být v css a ne takhle inline…

  8. Teď mi to v ladíkovsky-schodišťovském momentu došlo. (Zase první o heslu byl super, ale obávám se, že teď už je to příliš nálevů v příliš krátkém čase :-) Možná kdyby to bylo rozvedené (resp. odborně zneftipněné); odmítá méně než 3 naběračky a stejnou značku dvakrát v jednom měsíci? (Mně nedávno na intranetu zabránili přeskakovat mezi dvěma hesly, ach jo… budu tedy inkrementovat.)S (dvoj)entrováním v komentářích by se mělo počítat, namnoze je nutné, resp. prospěšné. Proti NĚJAKÉMU oddělení záhlaví nic nenamítám, akorát Wu, asi nerozumím (úplně): šablony Bloguje jsou (podobně jako na Bloggeru) HTML se speciálními tagy, které interpretuje systém, napsaný v PHP. Odkazy… no, kdyby byly nezbytné; není už tak jednoduché je dohledat.Takže ne, nějaké „for i:=1 to (konstanta – délka jména ) do write(‚.‘)“ je vyloučeno. Mě napadá leda dát do zdrojáku spóóóustu teček a přebytečné oříznout pomocí absolutního(?) pozicování, z-indexu a overflow (nebo clip? ale to asi ne), ale to je dost prasárna. A možná sémanticky čistší (a méně náchylné k bugovitosti kvůli nepředvídatelným konfiguracím prohlížečů čtenářů), mít tečku graficky a namnožit ji pomocí repeat-x, ale to se mi taky pranic nelíbí – a každopádně mé znalosti nesahají k tomu provést to prakticky, leda že bych experimentováním, potažmo sebevzděláváním zabil cca den.Jako nejsnazší bych viděl vysvětlit zcr, že HTML holt není TeX :-)

  9. Wu, mČ – koukám je to opravdu hozená rukavice :)A jinak situace je ještě horší, neboť zcr by bylo nutné nejprve vysvětlit, co je TeX (trochu přeháním, ale jenom trochu). mČ, já jsem už pěkných pár let týrán nemilosrdným fakultním serverem, který heslo odmítá i z důvodu podobnosti s předchozími… Jinak vtípky kreslím po krátkém zrání tak, jak přicházejí (nepočítám-li ty dlouhozrající) a holt přišly dva informatické na podobné téma krátce po sobě…

  10. Zajímavé..já dávám do nadpisu obvykle oslovení,to je fakt, ale to jde napsat i na začátek komentáře..popřemýšlím o tom. Ale mail (na první nástřel) bych nechal. Není povinný…:)

  11. Kamio, když oslovuješ více lidí, stejně se dílčím oslovením v textu nevyhneš, takže je to jedno… nepovinný tučný nadpis způsoboval, že jen některé příspěvky jím byly odlišeny, a to ještě víc ztěžovalo orientaci. Takhle má každý komentář kousek tučně (leda by někdo ignoroval i tohle políčko), takže je to celé daleko přehlednější.No a e-mail… jen tam překážel. Od toho jsou vzkazy (já ho stejně nikdy nevyplňuji, a jestli někdo jiný ano, to upřímně řečeno netuším :)))

  12. zcr, víš, on občas někdo mail vyplní, ale přemýšlím, jestli to není spíše na závadu věci. Já, když jsem poprvé vešel na bloguje a chtěl přidat komentář, tak jsem fakt přemýšlel, jestli není nutné vyplnit mail. To upravím:)) Dík za inspiraci, ten nadpis je asi fakt na kočku…

Zanechat Odpověď

