Jiným nalezen, jiným vyfocen…

a přeci tak trochu můj.
Na výletě po Koněpruskojeskyňsku se mi splnil jeden dětský sen. (Uznávám, že ne všechny děti mají zrovna takové sny, ale co už se mnou…): viděl jsem… krasce třešňového (Anthaxia candens), který patří k našim nejkrásnějším broukům a kterého jsem si vždycky přál chytit. Jeden spoluvýletník ho našel na kmeni… (chvilka napětí)… třešňoně, an tamo seděl. (Zbytek výletu se mezitím popásal na kromobyčejně povedených peckovicích z dílny místní aleje.)
Krasec odchycen, ofocen a vypuštěn.
Takhle nějak ta centimetrová potvůrka vypadá.

Krasec třešňový (Anthaxia candens); třešňová alej u obce Tobolka; 19.6.2006

MP fotil v rychlosti – krasci jsou čilí brouci a dobře létají, museli jsme tedy využít momentu překvapení – takže jsem se fotky pokusil i maličko doostřit a tu ve 2. kvadrantu trochu přiblížit realitě (ano, je to ta, na které hlavohruď krascova připomíná poněkud leb Darth Vaderovu en face…). Další (lepší) obrázky, včetně podrobnějších informací, jsou zde (evidentně jsme chytili samičku), zde, zde a zde

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem viděl. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 responses to “Jiným nalezen, jiným vyfocen…

  1. Mám dnes…den s obrázky neobyčejných zvířat (viz odkaz za mým nickem – do dneška jsem netušil, že něco takového existuje). Zatímco ale za ještěrkami se musí do Austrálie, tyhle fotky značí, že se prostě neumím rozhlédnout doma.

Zanechat Odpověď

