Vyveden z konceptu

Poněkud. Asi. (Philippe Garrel – Pravidelní milenci)
Vlastně si nejsem jistý, zda jsem skutečně poněkud vyveden z konceptu, tedy alespoň dlouhodobě. To asi ne. Hm. Ovšem některé symptomy tomu nasvědčují. Například po dvou hodinách jsem už opravdu chtěl odejít – což dělám jen výjimečně – otráven zbabranými titulky (bílá na čb filmu!), téměř dokonale uondán ani ne tak pomalostí filmu jako naprostou únavou z neschopnostineochoty… neschopnosti/neochoty… merde!… nějak se propojit s děním plátně (… pařížská mládež, šedesátá, hašiš, barikády – bez rezonance.)… i přes kompozice, které braly dech… ALE Z&#366STAL JSEM A NĚCO SE STALO… film se nějak zlomil, nebo já,… najednou z toho začalo cosi vyčnívat – najednou z toho začaly vyčnívat záchyty a styčné body a průniky a… ten hrozný smutek (v jednom dialogu se najednou postava podívá do kamery a řekne „To je hozné, jak jsme všichni v hloubce osamělí“), střízlivění; Herci jsou přesní, jejich tváře tiše pitvané dlouhými řezy kamery… Úplnost poslední hodiny mne docela odzbrojila, přiměla přemýšlet o tom, proč jsem začátek viděl tak, jak jsem ho viděl; kde je chyba…?… je-li jaká…
Tři hodiny. Nepodíval jsem se do programu na stopáž a teď to mám… malou chandřičku, kocovinku z vlastního vidění světa… Nebo se do toho pocitu vmanévrovávám? jaká je diagnóza?
Mít tak sílu vidět to znova.

PS.: Kdyby někdo „zfilmoval“ Cortázarovo Nebe, peklo, ráj, vyšlo by asi tohle (?). O důvod k vyvedení z konceptu (pro mne) víc…

PPS.: (17.5.) Kromě stopáže jsem zasklil taky rok… to jsem dneska čuměl. Film je to předloňský. Byl bych přísahal, že jsem viděl něco o třicet let staršího (mj. proto, že jeden herec mi přišel povědomý z Americké noci). Tedy kolobouk dolů.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co jsem viděl. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 responses to “Vyveden z konceptu

  1. A hele, to jsem nevěděl, že to někdo zkusil… dneska už je zfilmovatelné všechno… Ten pokrok!Samozřejmě s Nebem, peklem, rájem to má jen společné obrysy; (a například místo maté…)

  2. Film jsem neviděla, ale jak Tě tak čtu, napadlo mě, že je to jako život, první polovinu až dvě třetiny má taky člověk problém propojit se s děním, vnitřně a pak se najednou COSI stane, nějak se to zlomí:-)

  3. Mod., řekl bych, že se to stane tehdy, když si uvědomíš, které Rubikony jsi překročil…Jak o tom přemýšlím, mám pocit, že jsem viděl zatraceně dobrý film… ale ty první dvě hodiny byly n e k o n e č n é…

  4. A jestli mi obecně vadí filmy, které se jeví dlouhé, hm, na to se těžko odpovídá. Existují takové filmy jevící se dlouhé, které mi vadí. Víc ze mne (naštěstí) asi nedostaneš ;)

Zanechat Odpověď

