Tak co na ni říkáte,

na tu Kaplického fešandu?
Inspirace je zřejmá: pan architekt si ráno vydatně odkašlal, náhodou zrovna na mapu Holešovic.
Docela se mi ten návrh líbí, přesněji řečeno je mi sympatický. Pokud bude budova jako knihovna fungovat, není co řešit.
Těšme se.

(Odkaz nepřidávám – jsou toho plné noviny. A ještě budou.)

PS.: Tak schválně – jakpak se té stavbě bude asi říkat? („Tak v šest v Soplíku.“ „Musím zajít do Améby a vrátit nějaký knížky.“)

PPS.: Zdaleka nejvíc mi to připomíná mozkového šněka z Futuramy…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazeno. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 responses to “Tak co na ni říkáte,

  1. AmébaJá tedy budu rozhodně razit „amébu“. (Můj nejoblíbenější díl Dilberta: „Vy jste zaměstnal obří amébu?“)A odjinud jsem zase slyšel, že je to podobné simpsonovským mimozemšťanům.(A kdybych teda měl odpovědět na otázku z perexu – nejdřív jsem se trochu lekl, ale nakonec mi to přijde jako obdivuhodně odvážné řešení.)

  2. Kamio – to je jednoduché: každý odborář má otvor, málokterý otvor odboráře.Corwexi – améba by se mohla ujmout :o)On pan Kaplický tak nějak vystihnul podstatu amébovitosti a chrchlovitosti, takže ta buduva prostě připomíná VŠECHNY améby, co jich jen na světě je :DKdyby byly naše deníky co k čemu, uvedly by takový ten „letecký“ snímek palcovým titulkem“Na Holešovice zaútočila obří hlenka, oblast evakuována, armáda v pohotovosti“

  3. AMÉBAje krásný název, jen bych teď zbourala ty trapné tradiční domy okolo, aby nerušily dojem, který tahle sexy stavba vyvolává.P.S. „sexy stavba“ není z mé hlavy, je mottem tvorby J.Kaplického:“Myslím si, že tvary v architektuře mají mít skrytý, zastřený význam. Musí to tam být. Pak už je jedno, jestli někdo omdlí, nebo se naštve. Myslím, že největší urážka je, když někdo řekne, že ta architektura není „sexy“. “ Jan Kaplický

  4. Vybaflo to na mě v sobotu v novinách. Málem mi zaskočilo sousto – zrovna jsem snídal. Já mám rád organické tvary, to jo… ale tohle je teda mimořádně nevhodné a k okolí necitlivé.Jakýkoliv jiný vítězný kousek (teda kromě toho leštěného valounu hematitu) by byl lepší.

  5. Mně se ten návrh moc líbí – tedy to, co jsem měla možnost vidět. Líbí se mně název „chobotnice“ – podle toho oka i tvaru. Kaplického hodně obdivuji už dávno.Mám o něm už možná víc jak rok nahraný dokument o celém jeho životě a tvorbě. Má pravdu – na člověku není nic pravoúhlého. Problém má v tom, že předběhl naši dobu o hodně a hodně let dopředu. Všichni velikáni to měli ve své době velmi těžké. – Ještě – líbí se mně ta okna – „oka“ – přijímají a dávají vědění z celého a do celého světa – kolem dokola. Jsem tím návrhem opravdu hodně nadšená. Také má p. Kaplický pravdu, že ty hranaté stavby jsou už minulostí a musíme hledat něco nového – dívat se do budoucnosti.

  6. hanci, vlastne není co dodat. Snad jen, že by bylo zajímavé zjistit, kolika lidem se nelíbí vlastní návrh a komu jen nesedí do „biotopu“… Postupem času docházím k názoru, že město nutně musí být slepencem, protože teprve kontrast jej rozpohybuje a oživí.

  7. Je mně z mého objevu bídně na duši. Četla jsem včera článek v Respektu č. 11, 12-18 březen 07, str. 4: „Zázračné řešení“. Ta soutěž nebyla vůbec férová, byl to podraz.Doporučuji si to přečíst. Také jsem v mezidobí získala další informace, které mě přivedly ke změně názoru. – To je tak, když člověk se pro něco nadchne a nic o tom neví. Ach jo. Jsem zvědavá na tvůj názor, když si přečteš ten článek. Na str. 3 tamtéž je i další článek. Zdravím.

  8. hanci, taky jsem o tom slyšel/četl. No, co k tomu napsat. Návrhu samotnému to neublíží – líbí se mi pořád stejně, ale takové věci mě samozřejmě štvou. Máslo na hlavě má celá slavná mezinárodní porota. S trochou smůly se to teď povleče přes soudy a nová řízení, a i kdyby ne a návrh se realizoval, zůstane pachuť. Takhle nějak se zabíjejí dobré věci.

  9. dík za odpověď, ono by to chtěla delší diskuzi, ale stejně se tím nic nespraví. člověk si myslí, že když je někdo schopný a chytrý, že je i čestný. To pro mně je vždycky šok, když se znovu a znovu přesvědčuji, že to tak není. moc zdravím.

Zanechat Odpověď

